Corona update: Ivy clinics is weer open op alle locaties, klik hier voor meer info.
bodycontouring

Vitamine A zuur creme

Wat is het?

Vitamine A zuur crème (of tretinoïne crème) is een medische crème, die tegen diverse huidaandoeningen wordt ingezet. Door de hoge concentratie werkzame stoffen is deze crème alleen op recept verkrijgbaar. De werkzame stof tretinoïne stimuleert de celdeling van de huid. Het is bewezen dat vitamine A zuur daadwerkelijk huidproblemen aanpakt. Het is dan ook niet te vergelijken met reguliere producten van de drogist. Deze bevatten soms wel Retinol (vitamine A zuur), maar in lage concentraties die nauwelijks effect hebben.

liposuctie

Waar tegen helpt het?

Naarmate we ouder worden krijgen we te maken met huidveroudering. Dit heeft allerlei effecten, zoals het ontstaan van rimpels en huidverslapping. Ook kunnen we in ons leven last krijgen van huidaandoeningen. Vitamine A zuur crème geeft goede resultaten bij een aantal zaken:

• Acne
  • Rosacea
  • Pigmentvlekken
  • Fijne rimpels en huidveroudering

De behandeling

Zoals gezegd is het noodzakelijk dat de vitamine A zuur crème door een arts wordt voorgeschreven. Er zijn namelijk verschillende doseringen mogelijk, de arts bekijkt jouw huid en bepaalt welke dosering het beste voor je is. Ook krijg je uitleg over de hoeveelheid crème die je moet gebruiken en hoe vaak je het beste kunt smeren. Vitamine A zuur kan heftig zijn voor je huid, waarschijnlijk begin je met een dag wel en een dag niet smeren. Dit bouw je langzaam op, zodat je huid er aan kan wennen. Het is erg belangrijk de instructies goed op te volgen en je huid overdag te beschermen met een goede UV-factor.

Het effect

Het gebruik van vitamine A zuur crème kan een goede aanvulling zijn op een behandeling die Ivy clinics geeft. Door de werkzame stof tretinoïne, kun je de volgende effecten verwachten:

• oude huidcellen verdwijnen, nieuwe komen terug
  • celdeling wordt gestimuleerd
  • gladdere, frissere huid na 2 tot 6 maanden
  • betere doorbloeding en meer kleur
  • vermindering van huidproblemen en onzuiverheden

Mogelijke bijwerkingen

Deze crème is krachtig en zoals gezegd, dien je de instructies van de arts goed op te volgen. Een aantal bijwerkingen kunnen zich voordoen bij vitamine A zuur crème:

• tijdelijke verergering van onzuiverheden en acne (het komt naar de oppervlakte)
  • roodheid en schilfering
  • huidbeschadiging, indien u uw huid niet goed tegen de zon beschermt

Heb je een huidaandoening, zoals acne? Of een verouderde huid? En wil je weten of Vitamine A zuur crème je hierbij kan helpen? Maak dan een vrijblijvende afspraak met onze huidtherapeutes. Zij leggen jou graag uit welke producten je het beste in kan zetten voor jouw huidprobleem. Vaak zijn wij geen voorstander van vitamine A op recept omdat juist de producten die je ernaast gebruikt ook goed moeten aansluiten op je huidaandoening. Ook bevatten alle cosmeceuticals van bijvoorbeeld Synergie Skin en EmerginC die wij in onze klinieken verkopen ook vitamine A producten die veiliger zijn en daardoor ook effectiever. Wij adviseren jou graag over de beste behandeling.

lipoedeem liposuctie
Heb je een vraag?
Bel direct: (088) 800 76 54
Maandag - Vrijdag: 09:00 - 17:00 Zaterdag: 09:00 - 17:00 MAAK EEN AFSPRAAK VRIJBLIJVEND ADVIESGESPREK