Chirurgische bovenooglidcorrectie

Onder een chirurgische bovenooglidcorrectie verstaan we het chirurgisch verwijderen van overtollig vel en vetweefsel. De ingreep zelf duurt niet langer dan een 0,5 uur, is veilig en biedt direct verlichting.

Ik wil graag meer informatie
Adviesgesprek aanvragen

We starten met koffie of thee. Zodra je gesetteld bent, worden de oogleden ontsmet en afgedekt met steriele doeken. De arts tekent het overtollige weefsel af. Hierna prikt de arts de lokale verdoving bij het oog. De adertjes worden dichtgebrand, wat bloedingen doet voorkomen. Het ooglid wordt d.m.v. een onderhuidse hechting weer vastgemaakt. Het litteken komt vrijwel geheel in de plooi van het ooglid te liggen. De arts geeft uitleg over de nazorg en geeft een koelbril mee. Zorg wel voor vervoer naar huis.

Het resultaat is meestal langdurig. Echter kan de huid rondom verder verslappen waardoor enkele jaren later een nieuwe correctie nodig kan zijn om het ultieme resultaat te behouden.

In totaal ben je ongeveer 1,5 uur binnen. De daadwerkelijke ingreep duurt ongeveer 0,5 uur.

Een ooglidcorrectie is een relatief eenvoudige chirurgische ingreep en wordt uitgevoerd door een zeer ervaren cosmetisch arts.

Wees erop voorbereid dat je de eerste week niet representatief bent. De wond en het litteken hebben rust nodig om goed te helen en recht te trekken. De eerste week/weken na de ingreep is het raadzaam veel rust te nemen. Dit om zwellingen en complicaties te voorkomen.

Wat hoort bij een normaal herstel:

• Roodheid, zwellingen en bloeduitstortingen
  • Lichte napijn
  • Wazig zien (de eerste dagen)
  • Wondvocht
  • Hobbelig litteken

Net als bij andere ingrepen kunnen er complicaties voordoen. Een nabloeding of infectie kan ontstaan. Dit komt echter zelden voor. Wanneer er zich problemen voordoen zijn wij 24/7 te bereiken op ons spoednummer.

Mogelijke complicaties:

• Nabloedingen
  • Littekenvorming
  • Ontsteking of zwelling van het ooglid
  • Ongevoeligheid van de lidrand
  • A-symmetrie
  • Cysten
  • Uitdroging doordat het oog niet goed meer sluit

De genoemde prijzen zijn inclusief intakegesprek en controle.

Bovenooglidcorrectie - chirurgisch
€650,00
beide ogen
Bovenooglidcorrectie - chirurgisch