Lipofilling

Wanneer de huid diepe rimpels of ongelijkmatigheden vertoont, of wanneer een gezicht een ingevallen uitstraling krijgt door de afname van volume, is lipofilling een uitkomst die langdurig resultaat biedt. Ook wordt lipofilling succesvol toegepast bij mensen die na een operatie letsel hebben opgelopen in het onderhuidse weefsel.

Ik wil graag meer informatie
Adviesgesprek aanvragen

Met lipofilling wordt het weefseltekort opgevuld met lichaamseigen vet. Er wordt vetweefsel in de omgeving van de knie of bovenbenen verwijderd. Door een speciale vloeistof te injecteren voorkomen we dat er te veel bloed wordt meegezogen. Het vet wordt gereinigd in een lipodialyse-systeem en wordt gedoseerd ingebracht op de besproken plaatsen.

Deze aanpak is veilig en biedt een langdurig resultaat, in sommige gevallen is het resultaat permanent. Dit is afhankelijk van de leefomstandigheden. Een ongezonde leefwijze of afvallen kan een negatieve invloed hebben.

Enkele uren na de behandeling mag je weer naar huis.

Ondanks dat complicaties zeer zelden voorkomen, is het goed om alert te blijven op mogelijke complicaties zoals infecties, allergische reacties, trombose, bloedingen of wondjes die moeizaam genezen.

Normale verschijnselen die zich kunnen voordoen zijn:

• Zwellingen en blauwe plekken op het behandelde gebied
  • Lekken van verdovingsvloeistof op de plekken waar de canule de huid is ingegaan.

Minder voorkomende of zeer uitzonderlijke complicaties:

• Asymmetrie in het eindresultaat. Wanneer dit ontstaat is dit zeer gemakkelijk te verhelpen met een kleine correctie.
  • Dit is niet iets om je zorgen over te maken en verdwijnt vaak vanzelf.

Prijzen zijn inclusief consult en controle.

Lipofilling
Indicatie na intake