Corona update: Ivy clinics is weer open op alle locaties, klik hier voor meer info.

Update

Vanaf 28 april gaat Ivy clinics op kleinere schaal weer open en ontvangen wij jou graag weer in onze klinieken in Westervoort en Den Bosch en onze tijdelijke locatie in Overveen.

 

Wij houden ons aan alle maatregelen die onze branchevereniging de NVCG opgesteld heeft samen met een infectiepreventie team en in overleg met het RIVM en OMT (VWS).

 

Deze maatregelen vragen ook aandacht van jou als klant. Lees daarom de volgende belangrijke punten goed door:

 

  • Heb je een consult en geen behandeling? Dit kan ook via ons video-consult systeem. Heb je dat liever, bel ons dan, dan zetten wij jouw afspraak om in een videoconsult. Het kan ook zijn dat wij jou hier zelf al van tevoren over benaderen.

 

  • Wij vragen je de afspraak te verzetten als je hoest, niest, smaak-en reukverlies, keelpijn, diarree of koorts hebt. Ook indien er andere personen in de thuisomgeving zijn met dergelijke klachten.

 

  • Wij willen je verzoeken alleen naar de behandeling te komen. Wanneer je toch iemand meeneemt zullen wij verzoeken of deze persoon buiten (als het kan in de auto) wil wachten. Dit om te zorgen dat het niet te druk wordt in onze wachtkamers en behandelkamers.

 

  • Wij vragen je niet te vroeg , niet te laat en individueel te komen, zodat onze wachtruimtes niet te druk worden.

 

  • Toch te vroeg aanwezig in de kliniek? Wij vragen je in de auto (indien dit mogelijk is) te wachten. Dit geldt ook voor diegene die een cliënt na een behandeling ophaalt.

 

  • Iedereen dient zich aan het principe van social distancing te houden.

 

  • Direct voor aanvang van de behandeling wordt nogmaals de risico-inventarisatie op klachten doorgenomen. Bij een vermoeden van verhoging wordt kenbaar gemaakt dat de afspraak niet door kan gaan. Een vervolgafspraak is pas mogelijk als de ziekteverschijnselen minimaal 24 uur niet meer aanwezig zijn.

 

  • Je wordt verzocht gebruik te maken van door ons verstrekte desinfecterende handgel bij binnenkomst.

 

  • Het aantal zitplaatsen in de wachtruimte hebben wij beperkt. Dit omdat wij 1,5 meter tussenruimte kunnen waarborgen. Het ziet er dus wat sober uit, excuses daarvoor. Ook zijn er geen magazines, geen brochures en schenken wij geen koffie en geen thee. Alle brochures hebben wij wel digitaal beschikbaar. Vraag daarna als je dat wenst.

 

  • We stemmen de agenda’s zodanig af dat het nooit te druk is in de vestiging.

 

  • Ons personeel neemt voldoende afstand van jou en van elkaar.

 

  • Onze artsen en medewerkers zijn voorzien van beschermingsmiddelen (mondmaskers, beschermbrillen en handschoenen) en geven je even geen hand maar wel een glimlach.

 

  • Wij vragen je bij voorkeur thuis naar de wc te gaan.

 

  • Onze medewerkers maken meermaals per dag deurklinken, balies en dergelijke schoon.

 

  • Betalingen het liefst met gepast geld, pin of zo nodig per overboeking.

 

  • Alleen gezonde artsen en medewerkers (dus zonder klachten van hoesten, neusverkoudheid, keelpijn en/of koorts en onze medewerkers hebben ook in de thuisomgeving geen personen met vergelijkbare klachten) werken in de kliniek en met de cliënten. Voor aanvang van iedere werkdag wordt dit uitgevraagd.

 

  • Indien een arts of medewerker klachten meldt, wordt de hiervoor opgestelde procedure gevolgd en zal de agenda van de betreffende arts worden verzet. Iedere cliënt wordt van tevoren op de hoogte gebracht indien deze situatie zich voordoet.

 

  • Voor en na het contact met de cliënt wordt handhygiëne toegepast door het wassen van de handen met zeep en door het gebruik van handalcohol.

 

  • Behandelaren dragen handschoenen tijdens elke behandeling. Handschoenen worden direct na de behandeling uitgetrokken en niet meer hergebruikt. Daarna wordt steeds handhygiëne uitgevoerd voordat de omgeving verder wordt aangeraakt.

 

  • Het verspreiden van druppels uit de mondkeelholte speelt een grote rol speelt bij de verspreiding van het Coronavirus, daarom geldt tijdens iedere behandeling binnen de 1,5 meter dat arts en cliënt niet onnodig met elkaar spreken. Dit wordt van tevoren aan de cliënt uitgelegd.

 

  • Er zijn maximaal 3 personen tegelijkertijd aanwezig in de behandelruimte en hierbij wordt een afstand aangehouden van 1,5 meter. Een behandeling binnen 1,5 meter wordt altijd uitgevoerd met mondkapjes. Als je samen met iemand komt zal onze telefoniste je verzoeken een dubbele afspraak te maken en apart binnen te komen.

 

  • Het is tijdelijk niet mogelijk om extra behandelingen last minute te laten uitvoeren door de behandelaren. Ook zal er iets minder ruimte zijn voor sociaal contact. Het is immers heel belangrijk dat we niet uitlopen.

 

Wij hopen natuurlijk op jullie begrip voor deze situatie. Safety first in deze bizarre tijd.

 

Liefs,

Team Ivy

Je hebt geen bevoegdheid om te registreren